Evenemangsstad – framgångsfaktorer

Under Attraktionskraftsdagen i Stockholm delgav Malmö sina erfarenheter efter Eurovision Song Contest 2013. Här är framgångsfaktorerna för ett lyckat evenemang i evenemangsstaden Malmö.

  • Stor vana att genomföra evenemang
  • Fokus på folkfest
  • Gratis aktiviteter på stan
  • Uppbackning i de interna organisationerna
  • Starka samarbeten med SVT och Malmö Arena
  • Tydlig vision
  • Stor motivation i Malmö
  • Eurovisionsbubbla
  • Korta distanser
  • Välplanerad logistik
  • Trovärdighet i ”We are one”

Malmö jobbade mycket med sin city dressing och att få hela Malmö att kännas som spelplan för evenemanget. De klädde in offentliga ytor, reklamplatser, bussar och torg i evenemangets färger och basunerade ut budskapet ”We are one”.

Skicka en kommentar

Tips: Du kan använda dessa html-taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left
Logga in