Globalt och hyperlokalt

hyperlokal

Vi lever i en global värld. Vi som konsumenter, invånare och resenärer blir allt mer internationella. Vi gör affärer med hela världen, reser till andra sidan jordklotet och kommunicerar med vänner från när och fjärran. Samtidigt får vi allt fler möjligheter att följa det som händer i vår direkta närhet – det superlokala, det hyperlokala. Ny teknik skapar ökade möjligheter att anpassa tjänster, produkter och upplevelser utefter din exakta position. Vi ser en rad exempel på detta i vår omvärld. Varför inte en radiostation som är begränsad till en exakt plats i staden till exempel.

Williamsburg Bridge Radio är en radiostation i New York som enbart sänder från – just det, en bro. Ett Brooklyn-baserat skivbolag spelar peppande låter på väg uppför bron, och lugna låtar på väg nedför. Nya låtar adderas kontiunerligt och löparupplevelsen bli unik, överraskande och hyperlokal.

Hur ser din hyperlokala tjänst ut?

Leave a Reply