Trendrapport 2015

Placebrander har gett ut ett antal trendrapporter. Den finns som en fin trycksak, men 2014 års trendrapport delges här nedan även digitalt.

Placebrander Trendrapport 2014

Konkurrensen om invånare, besökare, evenemang, företag och investeringar är stentuff. Vi är många som konkurrerar för att generera tillväxt vilket alla platser behöver för att må bra.

Våra målgrupper blir allt mer globala och kräsna. Genom att fånga upp trender och omsätta dem till smart platsmarknadsföring skapar du bättre förutsättningar för din plats att stå sig i konkurrensen – smart platsmarknadsföring som går hand i hand med platsutveckling och skapar en god relation med såväl invånare som besökare.

Den här trendrapporten är ett verktyg i ditt arbete att förstå omvärlden och skapa satsningar och kommunikation som ligger rätt i tiden och får din plats att sticka ut. Sätt den gärna i händerna på människor som påverkar utvecklingen på just din plats.

Trender 2014

Den moderna ambassadören

Den digitala eldsjälen

Den görande invånaren

Den globala konsumenten

Den unika upplevelsen

Den modiga platsmarknadsföraren