Örebro bjuder in invånarna i platsmarknadsföringen

Örebro väljer den moderna platsmarknadsföringsvägen – nämligen att engagera invånare och företag i marknadsföringen av Örebro för att attrahera fler invånare, företag och besökare. Örebro har tidigare briljerat med kampanjer som Skaffa ett liv, där de pinpointade IT-talanger med ett personligt tilltal. Kampanjen var bland annat nominerad i Placebrander of the Year 2013. Nu lanserar de sitt nya arbetssätt kring platsmarknadsföringen av Örebro.

Platsmarknadsföring tillsammans

www.rebro.se uppmanar de invånare och företag att skapa sin egen Örebrosymbol och fylla Örebro med det innehåll som de själva anser passar. Ett grepp som vi känner igen från bland annat Smålands varumärkesarbete.

”Tillsammans skapar vi ett tydligt och attraktivt Örebro”

rebro rebro rebro rebro

www.thisisorebro.se ger de tillbaka initiativet att sprida bilden av Örebro till Örebroarna själva under taggen #thisisorebro

”Örebroare vet rimligen vad som är bäst med Örebro. På tiden då att någon faktiskt frågar er.”

Platsvarumärke Örebro Platsvarumärke Örebro

 

Det blir spännande att följa Örebros arbete lett av Placebrandern Anna Iderot Bjelke på Örebrokompaniet. De har förstått att marknadsbolagets uppgift är att vara en katalysator och enande kraft i platsmarknadsföringen.

 

 

Skicka en kommentar

Tips: Du kan använda dessa html-taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left
Logga in