I dessa Corona-tider har besöksnäringen gräsligt tuffa tider. Visst blir man då lite extra imponerad och glad över...
Det är en sak att arbeta fram ett platsvarumärke och en strategi. En helt annan sak att lyckas...
Platsmarknadsföring har utvecklats till ett allt mer känt begrepp. Jag har själv intresserat mig för området sedan 2003 då...
Under 2022 öppnar The Arctic Blue Resort i Kontiolahti i östra Finland. Besöksmålet är en hyllning till naturen och...
Tulsa i Oklahoma tar ett spännande grepp i jakten på talanger. De vänder sig till personer som har...
Beslutsfattare i Nya Zeeland, med premiärminister Jacinda Ardern i spetsen, har tröttnat på att mäta landets välmående genom...
I jakten på tekniktalang sticker Helsingfors ut med en smakfullt gjord kampanj. Man vänder sig till tekniktalanger som...
Placebrander of the year – vinnaren 2019, Eskilstuna, släppte nyligen en ny varumärkesfilm: EskilstunaEvolution. I filmen lyfts platsens DNA...
Eskilstuna vann Placebrander of the Year 2019 för sitt arbete med hållbarhet och återvinning – det stod klart...
Värmlandsregionen kraftsamlar! Under hösten påbörjar regionen kartläggningen av den strategi som ska gälla fram till 2040. Inför strategiarbetet...