Vi trendspanar och bevakar kontinuerligt vår bransch för att lyfta fram och dela inspiration och goda exempel.
För att uppmärksamma behovet av donationer till förmån för barnen i Syrien har norska SOS-barnbyar skapat en film....
Vi har ställt några frågor till Anna Degerman, utvecklingschef på Luleå kommun om det unika besöksmålet Ice Music...
”Att någon stannar upp och tänker efter på vad som varit deras bästa dag i livet, vad de...
Hur Sveriges kommuner rankas befolkningsmässigt har många koll på, men vet du hur de rankas i antalet gillare...
Nu utmanar Linnéa Henriksson musik-Sverige att göra sin tolkning av egna låten ”Halmstad”. Låten handlar om kärleken till...
Packaging Arena har tillsammans med designnätverket Creators tagit på sig uppdraget att ta fram ett förslag på hur...
Turistbyrån i södra Australien (The South Australian Tourism Commission) står bakom den utstickande kampanjen ”Breathe”. Syftet med kampanjen...
Här snackar vi bolag som drar nytta av platsvarumärket i sin marknadsföring. Sist var det Swedish House Mafia...
Karlstads kommun kammade hem det åtråvärda priset ”Årets bästa kommunsajt 2013″ som delas ut av IDG Internetworld. Så...
Destination Uppsala kammade hem det åtråvärda priset ”Årets bästa turistsajt 2013” som delas ut av IDG Internetworld. Så...
Idag avslöjades vinnarna i Digital Turism Think Tank Awards 2013 där Visit Stockholm fick äran att ta emot...
Fort Lauderdale i Florida tar med sig sommarvärmen till ett iskallt New York. Som en del av en...
Instagram blir allt mer betydelsefullt i skapandet av bilden av en plats. Det här är något som ”Jetpac...
Like a Swede är ett initiativ taget av TCO i syfte att påminna svenskarna om den unika modellen...
Franska Ice Driving Institute etablerar verksamhet i Luleå och erbjuder fartfylld bilkörning i vackra vinterlandskap. Deras målgrupp är...
allowfullscreen="" frameborder="0"> Kanadensiska fiskesamhället Fogo Island utanför Newfoundlands kust har 2400 invånare. Här har ett antal eldsjälar skapat...
allowfullscreen=""> Placebrander is currently working with the city of Jönköping and Dreamhack with the global recrutiment campaign Best...
allowfullscreen=""> Placebrander har den stora äran att jobba med Jönköping och Dreamhack genom nylanserade rekryteringskampanjen ”Best Gamer Job”....
allowfullscreen="" frameborder="0"> Ett antal kreatörer och entreprenörer i Atlanta insåg att få människor i USA visste vilken fantastisk...
Inspiration, external monitoring and knowledge about what’s going on within Place Branding worldwide. That is what you get...
Inspiration, omvärldsbevakning och koll på vad som händer inom platsmarknadsföring. Det är vad du får när du prenumererar...
Read in Swedish During 2013 Reykjavik made a bid to host the international event World Outgames 2017, arranged...
Read in English Under 2013 skickade Reykjavik in en ansökan om att få stå som värdstad 2017 för...
Read this in English Idag har jag träffat en riktig placebrander. Sedan 2011 marknadsför hon Island på ett...
Gävle är känt för en hel del saker, men i dessa tider kanske främst för sin julbock. Julbocken...
SNCF Railways och TBWA Paris ligger bakom den här briljanta kampanjen som heter ”Europe, it’s just next door”,...
Norr om de brittiska öarna finns en makalöst vacker ögrupp bebodd av 50.000 invånare. Tillsammans med Grönland tillhör...
Under oktober 2013 har turister kunnat uppleva Melbourne innan de åker dit genom fjärrstyrda levande turister. Genom att...
Skellefteå visar genom tävlingen ”Vinn ett Aktiebolag” att de är en plats för entreprenörer. Juryn, bestående av lokala...
Sverigebilden innefattar så oerhört mycket. Allt från framgångsrika företag som IKEA och Spotify till saker som Nobelpriset och...
100in1day, eller 100på1dag, är en rörelse som handlar om att samla människor kring sina drömmar om platsen de...
Världens enda kvinnostad finns i Sverige – så lyder nyheten som för några år sedan spreds i kinesiska...
Idea2innovation syns alltmer i destinationssammanhang och Placebrander har därför bytt några ord med Idea2innovations VD Jakob Lindvall. Vad...
Vad är det egentligen som utmärker en plats? Husen, arkitekturen, evenemangen, restaurangerna? Fysiska attribut i all ära men...
Liz Eswein är 24 år och äger Instagramkontot @newyorkcity som hon registrerade för några år sedan när hon...
För att bli bra krävs träning. Även en Placebrander behöver träna för att befinna sig i eliten. Tänk...
PinMeTo är en relativt ny tjänst från Sverige som erbjuder destinationsbolag och andra aktörer i turistindustrin ett snyggt...
Att åka till en öde ö är för många definitionen på lyx i dagens stressiga samhälle. Detta är...
Kanske märks det på antalet Islandsinlägg att Placebrander snart ska besöka Island, men Islands nya kampanj ”Share your...
Under sommaren 2013 lanserades Cinemacity som är ett sätt att uppleva Paris genom filmernas värld. Med hjälp av...
Ännu ett flygbolag ser vinsterna i att koppla samman sitt varumärke med en plats. Lufthansa genomför nämligen nu...
Sitter du och planerar nästa års turistguide? Funderar du på hur ni kan förnya er? Funderar du på...
KLM fortsätter att imponera. De förstår att de inte enbart är ett flygbolag som ska transportera kunden från...
Ystad förstärker kontinuerligt sin position som filmdestination. Den 15-16 oktober 2013 anordnas Mixed Realiy Scandinavia som är den...
Vid marknadsföringen av en plats är förmedlingen av vackra bilder ett utav de mest kraftfulla verktygen. Därför är...
Jag säger SkiStar och Åre och du tänker på nypistade backar, vinterkläder och After Ski. Det är dags...
Urbita är en webbtjänst för att skapa och dela sina favoritplatser – allt med ett Pinterest-inspirerat utseende. Som...
Det hela började 2008 med ett event för 19 entreprenörer. 2013 köpte de Powder Mountains, en skidort utanför...
”Det spelar ingen roll vem du är eller hur du ser ut. Tjej eller kille, i år kan...
Roadtrippers.com är en ursnygg webbtjänst som gör roadtripping i USA till en ren fröjd. Här kan du skapa...