emma@placebrander.se
Beslutsfattare i Nya Zeeland, med premiärminister Jacinda Ardern i spetsen, har tröttnat på att mäta landets välmående genom...
Placebrander of the year – vinnaren 2019, Eskilstuna, släppte nyligen en ny varumärkesfilm: EskilstunaEvolution. I filmen lyfts platsens DNA...
Värmlandsregionen kraftsamlar! Under hösten påbörjar regionen kartläggningen av den strategi som ska gälla fram till 2040. Inför strategiarbetet...
Platsmarknadsföring, avkoppling och hållbart turistande går hand i hand när Scandinavian Escapes pop-up-container nu finns tillgänglig för bokning....
Den 31 oktober presenterar unga kvinnor sina innovativa resultat av hur Fittja torg i Botkyrka kan utvecklas utifrån...
I veckan släpptes årets nomineringar av Publishingpriset 2019 – en nationell tävling som lyfter redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. Till vår...
Varför flyga till Oregon i USA för att besöka ett vattenfall, när du kan besöka en identisk plats...
Dagens resenärer ställer allt högre krav på sin destination. Behoven är många: det ska vara enkel tillgänglighet, snabba...
Haven blir varmare. Vattennivåerna höjs. Samtidigt blir städerna allt mer trångbebodda när fler människor följer den urbana normen....
Nu är det Placebrander of the Year-tider. Årets tävlingsomgång har öppnat och imponerande prestationer inom platsmarknadsföring och platsutveckling...
”Är du, eller har du någonsin varit, hemlös?”. Sedan 2014 har affischer med denna rubrik synts runt om...
Hur ser arbetsmarknaden ut? Hur är tillgängligheten till förskolor? Hur bidrar platsen till att lösa vardagslogistiken? Dessa frågor...
Petri, Katja, Juho och Hanna. Det är namnen på några av de finländska lyckopills-guider som går att hyra...
Våren 2019 slår Köpenhamn upp portarna till deras nya innovativa skidanläggning Amager Bakke, placerad ovanpå förbränningscentralen Copenhill bara...