Placebranders Day 2018

Den 11 oktober 2018 arrangeras Placebranders Day i Norrköping. Det blir en inspirerande dag med föredrag, prisutdelning och en möjlighet att träffa platsmarknadsförare från hela Sverige. Dagen arrangeras i samarbete med Norrköpings kommun. Om du jobbar med platsutveckling eller platsmarknadsföring vill du inte missa det här!

Plats: Visualiseringscenter i Norrköping
Tid: Den 11 oktober kl.12.00-17.00 och efterföljande middag med prisutdelning av Placebrander of the Year 2018
Biljettpris: 4500 SEK ex moms. Du bokar längre ner på den här sidan. Om ni är flera personer från samma organisation som bokar biljett kan vi ordna rabatterat pris, hör i så fall av dig till helena@placebrander.se

Program

12.00-13.00 Lunch på Visualiseringscenter

13.00-13.20 Välkomna och demo av ”domen” vi tagit plats i
Domen är den välvda biografsalongen vi tagit plats i – en unik och häftig lokal

13.20-13.50 Musikhuvudstaden Norrköping
Louise Flygt och Sandra Wall ger oss inblick i Norrköpings resa mot att bli musikhuvudstad och kreativt centrum. Kommunens vision innebär att Norrköping år 2020 är ett nav för nytänkande och företagande inom musikområdet och kreativa näringar. Hur ser strategierna och aktiviteterna ut? Och hur har Norrköping lyckats få igenom en så pass spetsig vision som sticker ut? Häng med på en resa från Symfoniorkestern till Crazy Pictures.

13.50-14.30 Platsens ökande betydelse
Per Schlingmann har utsetts till en av Sveriges superkommunikatörer och är en av de främsta politiska och kommunikativa strategerna under 00-talet. Han har skrivit boken Urban Express som beskriver urbaniseringen och de lagar som gäller för att navigera i den nya världen. Han föreläser om hur digitaliseringen påverkar framtiden och hur bland annat platser bör förhålla sig till utvecklingen.

14.30-15.00 Lärdomar från Oskarshamn
Sofie Gunnarsson har under 10 år jobbat som platsutvecklare på Attraktiva Oskarshamn. Hon har erfarenhet från att jobba med att attrahera investeringar, invånare och besökare till en plats. Hon jobbar i en semi-kommunal verksamhet i tätt samarbete med näringslivet. Det Sofie inte vet om platsutveckling är inte värt att veta. På Placebranders Day ger hon oss sina främsta lärdomar efter 10 år i branschen.

15.00-15.40 Fikapaus

15.40-16.20 Hur attraherar vi besökare till våra platser?
Doug Lansky är TEDx-talaren och turismgurun som ger oss tankeväckande insikter om besöksnäring och den vardag många av oss platsmarknadsförare befinner oss i. Han har skrivit 10 böcker och resekrönikor för mängder av tidningar, däribland National Geographic, The Guardian och Huffington Post. Han har talat för 100 universitet världen över och för FN:s världsturismorganisation.

16.20-17.00 Att mäta platsmarknadsföring
Sofia Zere
har lång erfarenhet av att mäta insatser kopplat till platsmarknadsföring. I Sofias föredrag får du ta del av olika sätt att mäta ditt arbete, och heta tips om vad du ska tänka på. Ett bra arbete kring uppföljning och mätning skapar nöjda intressenter och invånare, men också att en trygghet internt i organisationen att ni är på rätt väg och gör rätt saker. Sofias föredrag följs av en paneldebatt kring frågan.

17.00-19.00 Fri tid
Ni som bor på hotell hinner checka in på hotellrummet.

19.00-sent Galamiddag och prisutdelning
Efter en späckad eftermiddag med spännande föredrag, laddar vi om för middag och prisutdelning. Då ska Sveriges främsta platsmarknadsförare koras och du ges möjlighet att mingla med platsmarknadsförare och platsutvecklare från hela Sverige. På bilden ser du juryn som består av Charlotta Mellander, Per Schlingmann och Frida Roberts.

Musik av Martin Roos
Under förminglet får vi toner i sann byråkratisk anda. Byråkrat. är skapat och administrerat av Martin Roos. Martin spelade gitarr i Kent 1991-1995 och var även deras manager under 15 år. Nuförtiden arbetar Martin som Verkställande Direktör för Destination Eskilstuna. Tillkomsten av Byråkrat. är sprunget ur en idé att skapa instrumental musik för kontoret. Eller om du vill – muzak för den ensamma byråkraten.

Värdar

Anna Österlund är trendspanaren och platsutvecklaren med stenkoll på besöksnäringen. Hon har jobbat med allt från VM i långdistanstriathlon och Habos platsutveckling till East Sweden Innovation Week och Swedish Workshop. Hon har deltagit i paneldebatter i Almedalen och trendspanat på Visitas nationella konferens.

Helena Nordström är TEDx-talaren som brinner för platsmarknadsföring. Helenas fascination för Place Branding föddes när hon 2004 på plats i New York undersökte hur man marknadsför Sverige utomlands. Hon har jobbat med allt från Höga Kustens och Södertäljes platsvarumärkesarbeten till skapande av Sweden Robot Hack och samarbeten med Dreamhack.

Boka Biljett

Bokningen är bindande. Om du får förhinder kan du dock lämna över din plats till någon annan. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR och används endast i samband med Placebranders Day 2018.

Biljett Placebranders Day 2018

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left