East Sweden Innovation Week
Placebrander fick ansvaret att forma om och vidareutveckla innovationsevenet ”Vecka45”. Uppdragsgivare var Region Östergötland och vi svarade under en styrgrupp som bestod av aktörer som Länsstyrelsen, näringslivskontor och Science Parks i regionen samt Linköpings universitet. Vi skulle skapa ett event som stack ut, som kändes mer som Slush än en traditionell regional konferens.
”Region Östergötland kräver samarbetspartners med förståelse för en politiskt styrd organisation. Placebrander har vid flera olika tillfällen visat sig vara en professionell och snabbfotad partner, som samtidigt har förmågan att vara flexibel och lyhörd för våra behov. Det var därför ett naturligt val att fortsätta det goda samarbete som vi tidigare haft.”
Carin Malmgren, Region Östergötland
Utveckling av koncept
Med utgångspunkt från utvärderingen från tidigare events startade vi arbetet med att utveckla ett nytt koncept. Vi hade samma mål som tidigare, nämligen att visa upp Östergötland som attraktiv och innovativ plats. Därtill att visa entreprenörer och innovatörer i Östergötland vilket stöd som finns att vända sig till i form av aktörer som Almi, LEAD med flera.
Vi landade i två fullmatade dagar med olika målgrupper;
1. Potentiellt och befintligt näringsliv
2. Offentligheten och stödsystemet
Parallellt med dessa två dagar genomfördes även ett större antal aktiviteter runt om i Östergötland, alla med samma mål.