Utbildning platsvarumärke

Lär dig grunderna

Utbildning platsvarumärke


En grundläggande digital utbildning i platsvarumärke. Vad är ett platsvarumärke? Hur skiljer det sig från varumärkesarbete med produkter och tjänster? Vad påverkar bilden av en plats? Går det att förändra bilden av en plats och hur görs det? Välkommen till en boost i platsvarumärkets förlovade land.

Vem vänder den sig till?

Utbildningen vänder sig till dig som på olika sätt jobbar med ett platsvarumärke. Kanske är du i färd att påbörja ett platsvarumärkesarbete, eller så är det något som du funderar på att din plats och organisation borde ta tag i. Du jobbar troligen på en kommun, en region eller ett destinations- eller näringslivsbolag – men är såklart välkommen även om du jobbar i en annan typ av organisation.

Mål efter genomförd utbildning

  • Att du har koll på platsvarumärkets olika beståndsdelar
  • Att du har fått begrepp och förklaringsmodeller med dig till din vardag
  • Att du har fått idéer på hur ni kan jobba med platsvarumärket på din plats

Omfattning och innehåll

4h digital utbildning för max 12 personer.

  • Genomgång av begreppen: Platsmarknadsföring, platsutveckling, platsattraktion, placemaking, place development etc.
  • Så skiljer sig arbetet med platsvarumärken från arbetet med andra varumärken
  • Platsvarumärke – det här påverkar bilden av en plats
  • Exempel på hur man kan jobba med sitt platsvarumärke
  • Framgångsfaktorer för att du ska lyckas i ditt arbete med ditt platsvarumärke
  • Möjlighet att ställa frågor och diskutera

Pris

2900 sek exkl moms per person.

I priset ingår ett exemplar av boken ”Platsmarknadsföring – konsten att attrahera invånare, besökare och investeringar till en plats” som postas hem till dig.

Datum

20 oktober kl.10.00-15.00 med lunchpaus – platser kvar

Utbildningsledare

Helena Nordström är VD på Placebrander. Helenas spets är varumärken, kommunikation och marknadsföring kopplat till strategisk platsutveckling. Hon är en van processledare och konceptutvecklare. Helena har talat på TEDx och är författare till första svenska handboken om platsmarknadsföring. Hon har även varit marknadschef på ett destinationsbolag och jobbat kommunalt.

 

Sofie Gunnarsson är platsstrateg på Placebrander. Sofie har många års erfarenhet av platsutveckling på lokal och regional nivå med stadskärna, evenemang och talangattraktion som specialområde. Vass på att se hur alla delar i en plats hänger ihop, kan utvecklas och växa. Har lång erfarenhet som anställd på ett destinationsbolag.

 

Boka plats 20 oktober

Anmälan är bindande. Du kan dock alltid lämna över din plats till någon annan. Dina kontaktuppgifter skickas till övriga deltagare på ditt utbildningstillfälle. Vi hanterar dina uppgifter i enlighet med GDPR.

Platsvarumärkesutbildning

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left
×