Utbildning platsvarumärke

Lär dig grunderna

Utbildning platsvarumärke


En grundläggande digital utbildning i platsvarumärke. Vad är ett platsvarumärke? Hur skiljer det sig från varumärkesarbete med produkter och tjänster? Vad påverkar bilden av en plats? Går det att förändra bilden av en plats och hur görs det? Välkommen till en boost i platsvarumärkets förlovade land.

Vem vänder den sig till?

Utbildningen vänder sig till dig som på olika sätt jobbar med ett platsvarumärke. Kanske är du i färd att påbörja ett platsvarumärkesarbete, eller så är det något som du funderar på att din plats och organisation borde ta tag i. Vi har två olika utbildningar:

  • En som vänder sig till dig som jobbar inom offentlig sektor – på en kommun, en region, ett destinations- eller näringslivsbolag eller liknande.
  • En som vänder sig till dig som jobbar i fastighetsbranschen eller för en mindre plats/destination – det kan vara ett besöksmål, ett kvarter, ett coworkingställe eller andra mindre platser som inte är en hel kommun eller region.

Grunderna är desamma men exempel och case skiljer sig åt mellan utbildningarna.

Mål efter genomförd utbildning

  • Att du har koll på platsvarumärkets olika beståndsdelar
  • Att du har fått begrepp och förklaringsmodeller med dig till din vardag
  • Att du har fått idéer på hur ni kan jobba med platsvarumärket på din plats

Omfattning och innehåll

4h digital utbildning för max 10 personer.

  • Genomgång av begreppen: Platsmarknadsföring, platsutveckling, platsattraktion, placemaking, place development etc.
  • Så skiljer sig arbetet med platsvarumärken från arbetet med andra varumärken
  • Platsvarumärke – det här påverkar bilden av en plats
  • Exempel på hur man kan jobba med sitt platsvarumärke
  • Framgångsfaktorer för att du ska lyckas i ditt arbete med ditt platsvarumärke
  • Möjlighet att ställa frågor och diskutera

Utbildningen pågår kl.10-15 och vi bryter för lunchpaus samt tar ytterligare korta pauser.

Pris

4900 sek exkl moms per person.

I priset ingår ett exemplar av boken ”Platsmarknadsföring – konsten att attrahera invånare, besökare och investeringar till en plats” som postas hem till dig.

Datum (digitalt)

7 feb 2023 kl.10.00-15.00 kommun/regionplatser kvar
20 apr 2023 kl.10.00-15.00 fastighetsägare/mindre platsplatser kvar
31 aug 2023 kl.10.00-15.00 kommun/regionplatser kvar
26 okt 2023 kl.10.00-15.00 fastighetsägare/mindre platsplatser kvar

Det går också fint att boka vår utbildning på ett alldeles eget datum om du exempelvis har en hel avdelning hos dig som vill gå den. Hör i så fall av dig till sofie@placebrander.se.

Utbildningsledare

Helena Nordström är grundare och VD på Placebrander samt en av Sveriges allra främsta experter på platsvarumärken. Helenas spets är varumärken, kommunikation och marknadsföring kopplat till strategisk platsutveckling. Hon är en van processledare och konceptutvecklare. Helena har talat på TEDx och är författare till första svenska handboken om platsmarknadsföring. Hon har även varit marknadschef på ett destinationsbolag och jobbat kommunalt.

 

Bokning

Platsvarumärkesutbildning

Anmälan är bindande. Du kan dock alltid lämna över din plats till någon annan. Dina kontaktuppgifter skickas till övriga deltagare på ditt utbildningstillfälle. Vi skriver också upp dig som prenumerant på vårt nyhetsbrev, men du kan närsomhelst avprenumerera. I övrigt hanterar vi dina uppgifter i enlighet med GDPR.

 

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left
Logga in