Ett nätverk med fokus på platsvarumärke

För dig som vill hitta inspiration till arbetet med din plats samt diskutera utmaningar och möjligheter med andra som har liknande uppdrag. Du har en roll där du arbetar kring att koordinera uppdraget med ett platsvarumärke. Du jobbar förmodligen på en kommun, en region, ett destinationsbolag eller platsbolag, marknadsbolag eller näringslivsbolag.

I din arbetsvardag har du många intressenter från privat, offentlig och ideell sektor att ta hänsyn till. Du ska dessutom få många krafter att dra åt samma håll och ett kompetent och skarpt nätverk skulle ge dig värdefull ny energi.

Mål med nätverket:

  • Du får idéer och mer kunskap kring hur du kan jobba med platsvarumärket på din plats.
  • Du får djupare koll på platsvarumärkets olika beståndsdelar och hur du kan implementera det i din vardag.
  • Du får begrepp och förklaringsmodeller som du kan använda till vardags.

Pris och omfattning

18 900 sek ex moms per person. Faktureras vid uppstart.

I priset ingår:

  • 4 fullmatade fysiska nätverkstillfällen lunch-till-lunch
Varje deltagare står för omkostnader för resa och boende i samband med de fysiska träffarna.
  • 6 digitala korta träffar
  • Medlemskap för 1 person i kunskapsplattformen Placebrander Insikt
  • 1 exemplar av boken ”Platsmarknadsföring – konsten att attrahera invånare, besökare och investeringar till en plats”

Preliminära datum

Vi varvar fysiska och digitala träffar. Detta nedan kan komma att justeras när vi träffats vid första träffen.

  • 29-30 november 2023 – fysisk träff lunch-till-lunch – uppstart för nya nätverket 2023-2025
  • 18 januari 2024 – kort digital träff
  • 18-19 mars 2024 – Söderhamn lunch-till-lunch
  • 4 juni 2024 – kort digital träff
  • 28 augusti 2024 – kort digital träff
  •  september 2024 – bonusträff Placebranders Day i Jönköping