Bok Platsmarknadsföring – konsten att attrahera invånare, besökare och investeringar till en plats

Bok om platsmarknadsföring. Vad är platsmarknadsföring? Hur skiljer det sig från annan marknadsföring och vilka är framgångsfaktorerna för att lyckas attrahera människor och kapital till sin plats? ”Platsmarknadsföring – konsten att attrahera invånare, besökare och investeringar till en plats” är en handbok till det moderna platsmarknadsföringsarbetet som skapar tillväxt och är mätbart. Boken är skriven för dig som jobbar på eller med kommuner, destinationsbolag, regioner, Handelskammaren, Science Parks, besöksmål eller liknande.

Köp bok Platsmarknadsföring

350 kr ex moms per styck (371 kr ink moms)
– 5-9 st böcker: 300 kr ex moms per styck
– 10 st böcker eller fler: 250 kr ex moms per styck
– 30 st böcker eller fler: 200 kr ex moms per styck
Frakt inom Sverige ingår. Böckerna skickas inom 3-5 dagar och fakturan mailas.

Hör av dig till helena@placebrander.se om du är intresserad av att beställa böcker tillsammans med ett föredrag om platsmarknadsföring så hittar vi en paketlösning för det.

Du kan också beställa boken via Bokus, Adlibris eller Akademibokhandeln. Där finns fler betalningsalternativ.

Foto: Ofelia Wadskog

Boken är en framtidsspanande och obyråkratisk beskrivning av platsmarknadsföring och består av exempel på talangmarknadsföring, moderna sätt att få fler besökare och inspiration till arbetet att attrahera investeringar till en plats.

Du serveras kunskap om evenemangsstrategier, hur du skapar en effektiv platsvarumärkesprocess och hur du mäter effekter. Du får följa med till Norges tredje minsta kommun, ta del av arbetet med att förändra attityderna till Borås och se hur Färöarna gick från okänt till känt.

I boken intervjuas både forskare och företrädare för platser som Nässjö, Åre, Eskilstuna, Höga Kusten, Luleå och Oskarshamn. Boken bygger utöver det på Helena Nordströms samlade erfarenhet inom området. Redan 2004 började Helena studera platsmarknadsföring och har därefter jobbat som marknadschef på Destination Jönköping samt grundat Placebrander som årligen utser Sveriges främsta platsmarknadsförare. Helena är TEDx-talaren som har jobbat med ett 40-tal platser i Sverige – på lokal, regional och nationell nivå.

Boken är formgiven av Carin Sollenberg och tryckt av TMG Tabergs.

Pressbilder

Här finns pressbilder. Foto: Ofelia Wadskog.

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left