"Å! - ska sommaren låta"

Åtvidaberg kopplar ihop sin nya symbol med ett ljud

Åtvidaberg använder ljud i platskommunikationen

Å som i Åtvidabeg, å som i ett positivt ljud att förknippa med en plats. I början av sommaren lanserade Visit Åtvidaberg sin nya symbol, ett versalt å med ett utropstecken. I samma veva rullades en kampanj ut på storbildstavlor och i lokala TV-kanaler. I det rörliga materialet som ska locka besökare till Åtvidaberg kopplar man på ljud i platskommunikationen.

Reklamfilmen “Å! – ska sommaren låta” gick både linjärt och på play i utvalda lokalkanaler. Filmen kopplar finurligt ihop den nya Åtvidabergs-symbolen med ett ljud vi alla känner igen och för det allra mesta associerar med positiva känslor. Statisterna är förstås åtvidabergsbor och platserna i filmen är olika lokala besöksmål.

Idé och projektledning är signerad östgötabyrån Byn Kommunikatonstbyrå och filmen är gjord av Lavette Film. Du kan läsa mer om kampanjen hos Åtvidabergs kommun.

Skicka en kommentar

Tips: Du kan använda dessa html-taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left
×