Åtvidaberg använder ljud i platskommunikationen
Å som i Åtvidabeg, å som i ett positivt ljud att förknippa med en plats. I början av sommaren lanserade Visit Åtvidaberg sin nya symbol, ett versalt å med ett utropstecken. I samma veva rullades en kampanj ut på storbildstavlor och i lokala TV-kanaler. I det rörliga materialet som ska locka besökare till Åtvidaberg kopplar man på ljud i platskommunikationen.
Reklamfilmen “Å! – ska sommaren låta” gick både linjärt och på play i utvalda lokalkanaler. Filmen kopplar finurligt ihop den nya Åtvidabergs-symbolen med ett ljud vi alla känner igen och för det allra mesta associerar med positiva känslor. Statisterna är förstås åtvidabergsbor och platserna i filmen är olika lokala besöksmål.
Idé och projektledning är signerad östgötabyrån Byn Kommunikatonstbyrå och filmen är gjord av Lavette Film. Du kan läsa mer om kampanjen hos Åtvidabergs kommun.