Boråsbloggarna – digitala eldsjälar marknadsför Borås

Boråsbloggarna drivs av Maria och Emmy för att de älskar Borås och brinner för att dela med sig av vad som händer i sin hemstad. Det har gått så bra att de har spridit konceptet till Malmö och Göteborg. Givetvis är kommunikationen också förlängd till Facebook, Twitter och Instagram.

Boråsbloggarna är ett exempel på ”De digitala eldsjälarna” hämtad från Placebrander Trend Report 2013.

Det är hög tid att vi på riktigt börjar inse var marknadsföringen av vår plats sker. Att invånarna styr bilden av vår plats är inget nytt, däremot har webben och nya plattformar skapat nya möjligheter för fler att sprida bilden. Samtidigt som kommuner runt om i landet ägnar tid åt att skriva policys för sociala medier skapas bilden av de många människorna, det ena mer kreativt än det andra. Det är högt tempo och för att du ska lyckas dra nytta av eldsjälarna och hålla koll krävs ett stort mått nyfikenhet, mod och smarthet.

Skicka en kommentar

Tips: Du kan använda dessa html-taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left
×