Din plats på Facebook – upptäck de nya platssidorna

Platssidor på Facebook

Du kanske har märkt att din plats eller destination redan har en sida på Facebook, en sida som du inte själv kan styra eller uppdatera. Dessa sidor har börjat fyllas med innehåll, baserat på vad besökare (och dina vänner) gillar och recenserat på platsen. Innehållet kretsar kring mat, dryck, saker att se och göra, hotell och shopping. Facebook har en kort guide vad som skiljer en platssida från organisation som representerar en plats eller destination.

Facebooks platssidor är ett steg i att knyta ihop den fysiska platsen med deras digitala plattform och på sikt konkurrera med till exempel Googles platssidor eller Eniro och liknande tjänster. Innehållet byggs på all den data som Facebook har kring sina användare, och från befintliga sidor, där exempel boknings- och köpfunktioner ligger inte långt bort i tanken.

Vad är bäst i Jönköping just nu? Vad händer i Stockholm? Hur är läget i Miami, Värnamo eller Oslo?

På platssidorna byggs en community, där du kan bidra med att säkerställa innehåll, till exempel öppettider, föreslå ändringar och följa topplistan för hur aktiva dina Faceboovänner är på platsen.

Hur ser ditt platsvarumärke ut på Faceoboks platssidor?

Skicka en kommentar

Tips: Du kan använda dessa html-taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left
Logga in