Glosoppa – en kampanj av marknadsbolaget East Sweden

Glosoppa

East Sweden syns, eller framförallt hörs med kampanjen Glosoppa som bjuder på en hel del skratt. De använder den östgötska dialekten som ingång till att få människor att berätta hur det är att flytta till Östergötland.

Glosoppa med Cirkus Kiev

Med Youtube-klipp på Cirkus Kiev och en östgötsk ordlista med ljudklipp skapar de bra förutsättningar för delbarhet. Sen är frågan hur många de får att agera och fylla i formulären, men jag tror framförallt att kampanjen är en kreativ pusselbit i arbetet med att skapa och underhålla relationer med personer nyfikna på ett liv i Östergötland.

Marknadsbolaget East Sweden

Marknadsbolaget East Sweden ägs av Linköpings kommun, Norrköpings kommun, Linköpings universitet, Regionförbundet Östsam, Billerud Skärblacka AB, Cloetta Sverige AB, Danske Bank, Fastighets AB LE Lundberg, Henry Ståhl Fastigheter AB, Holmen Paper AB, Länsförsäkringar Östgöta, Norrköpings Tidningars Media AB, Saab AB, Swedbank AB (publ), Toyota Material Handling Europe AB. Uppdraget är att attrahera och utveckla kompetens, investeringar och etableringar.

Skicka en kommentar

Tips: Du kan använda dessa html-taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left
×