Den svenska målgruppen

Ny rapport från Visit Sweden om svenskarnas semestrande 2021

Hur kommer den svenska målgruppen resa under 2021?

Visit Sweden har släppt en rapport som främst riktar sig till svenskt näringsliv med intresse av turism. Den belyser de senaste trenderna och hur svenskarna tänker kring semestrande i Sverige. Från drivkrafter och inspiration till planering och bokning av resor.

Den svenska målgruppen

Den svenska målgruppen vill göra allt från att vara aktiva på semestern, till att bussas runt med lite lätt guidning utan att behöva röra på sig så mycket.

 

Svenskarna är ressugna och enligt Visit Sweden förväntas 3,7 miljoner svenskar semestra i Sverige under året, men så många som drygt åtta av tio kan tänka sig att utforska Sverige nästa sommar.

I rapporten kan du läsa mer om målgrupperna, om hur semestrandet förändrats under pandemin och hur aktörer inom turistbranschen kan tänka kring paketering och hållbara upplevelser – den är helt enkelt ett smart verktyg för dig som just nu funderar kring hur ni ska arbeta under 2021. Rapporten innehåller praktiska exempel, analyser och tips och du kan ladda ned den helt gratis från Visit Swedens kunskapsbank.

Skicka en kommentar

Tips: Du kan använda dessa html-taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left
×