Jakten på känslan – boktips för placebranders
Vi på Placebrander vill tipsa om en bok som gör dig till en bättre platsmarknadsförare. Jakten på känslan är skriven av upplevelseexperterna Arvid Axland och Niels Kjærgaard-Jensen. Boken beskriver den upplevelserevolution vi befinner oss i början av, samt berättar hur du blir bättre genom att skapa meningsfulla upplevelser.
Du får lära dig att överraska med superservice, att engagera innan, att skapa utrymme för interaktion och hur våra känslor styr våra beslut. Visste du förresten att 7 av 10 företag svarar på klagomål. Bara 2 av 10 svarar på beröm, enligt en studie från Lunds universitet. Och visste du att det finns exakt 15 meningar med livet? Vilka avslöjas i boken.
Författarna NielsKjærgaard-Jensen och Arvid Axland
Upplevelseexperter ligger bakom boken
Arvid Axland är en av grundarna till upplevelse- och reklambyrån Pool. NielsKjærgaard-Jensen har jobbat med att utbilda företag och personer runt om i världen i Experience Design – de senaste åren i samarbete med Kaospiloterna i Danmark.
Upplevelser är den kanske viktigaste grundbulten i arbetet med att profilera en plats. Bokens beskrivningar och exempel går direkt att applicera på arbetet med en plats. Givetvis är boken i sig en upplevelse – härligt färgstark, snygg, lättläst men med djup och galet inspirerande att bläddra i.