Kroatien utnyttjar VM-yran och drar paralleller till Brasilien i ny turismkampanj
Med perfekt timing efter gårdagens VM-avspark mellan Brasilien och Kroatien på nybyggda Arena Corinthians i São Paulo, släpper Kroatien sin nya turismkampanj:
”15 reasons to Visit Croatia after the World Cup in Brazil”.
Ett smart koncept där man drar nytta av att alla blickar i år riktas mot Brasilien,
och därför väljer att framhäva likheter med det glada fotbollslandet i väst.
På hemsidan publiceras bland annat inspirerande historier om Kroatiens motsvarighet till Copacabana samt jämförelser mellan nationalsporten Capoeira och kroatiska folkdansen Moreška. Allt med relevant anknytning till upplevelseindustrin, skickligt formulerat med glimten i ögat.
Tanken är att fler artiklar ska släppas under den kommande VM-månaden för att hålla intresset uppe och kunna anpassa innehållet till aktuella händelser.
Smart drag av Kroatien tycker vi och hoppas kampanjen ger fina resultat i form av stärkt intresse för landets natur och kultur!