Höga Kusten uppmuntrar sina besökare att skriva under löfte

Det ligger i tiden att prata både värdskap och gästskap. Att besökaren ska ta ansvar. Att besökaren behöver se sin roll i arbetet för ett mer hållbart resande. Nu lanserar Höga Kusten Destinationsutveckling en fin kampanj på det här temat. De kallar kampanjen för ”Lova Höga Kusten”.

Här skriver du under att du lovar saker som:

  • att ta med dig skräp
  • inte elda på berghällar
  • inte riskera ditt eget eller andras liv när du tar selfies

Fin koppling till destinationens varumärkeslöfte

Du klickar i att du lovar allt detta. Sajten genererar ett bevis. Du kan också dela ditt löfte på sociala medier. Men framförallt påminner Höga Kusten Destinationsutveckling om ditt ansvar som besökare – på ett väldigt trevligt och Höga Kustigt sätt.

Dessutom finns det en fin koppling mellan den här fina kampanjen och destinationens varumärkeslöfte, lägereldsupplevelser:

”Känn dig hjärtligt välkommen att tillsammans med oss värna och vårda Höga Kusten! Vi lovar dig fortsatta lägereldsupplevelser på den vackraste av platser.”

Kolla in kampanjen Lova Höga Kusten här!

(och vi är såklart väldigt stolta över att vi för ett antal år sedan var med och arbetade fram Höga Kustens platsvarumärkesplattform och varumärkeslöfte. Därtill är vi minst lika imponerade av hur de därefter har jobbat med platsmarknadsföring och platsutveckling på sitt professionella vis. Höga Kusten visar vägen).

Skicka en kommentar

Tips: Du kan använda dessa html-taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left
Logga in