Let's go Trysil!

Vad händer om man ger bort en del av sin marknadsbudget till målgruppen?

När Trysil gav bort en del av marknadsbudgeten till världens yngsta regissör

Norska Trysil är har länge varit välkänt som vinterdestination bland norrmännen. Och svenskarna med för den delen, Norges största vinterdestination ligger nära gränsen och är smidigt för oss svenskar att ta sig till. På senare år har Trysil utvecklat ett ovanligt stort och bra utbud av cykelstigar anpassat för barnfamiljer och därmed har man fått arbeta på olika vis för att även positionera sig som sommardestination. En del av marknadsbudgeten för sommarhalvåret placerades 2019 i händerna på barnen i målgruppen.

Tvåtusentrehundra barn sökte till möjligheten att vara världens yngsta regissör och tioårige Oliver fick uppdraget. Att kampanjen har några år på nacken spelar ingen roll – den är ett fint exempel på hur ett oväntat grepp på en plats kan skapa uppmärksamhet och ge ett varumärkesbyggande resultat som gör att man vill dra på smilbanden.

På Trysil.com kan du läsa mer om bakgrunden tillkampanjen och inspelningen men Oliver.
Du hittar pressutskicket i samband med lansering här.
Byrån bakom kampanjen heter Trigger och de berättar mer om sitt uppdrag här.

Skicka en kommentar

Tips: Du kan använda dessa html-taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left
×