QT Auckland Treasure Hunt

Hotellet som gav bort alla sina rum till lokalbefolkningen

Omställning – besöksnäringens nya gemensamma nämnare

Världens besöksnäring har fått en ny gemensam nämnare. Omställning. För att klara sig igenom den här tiden behöver man hitta nya sätt och nya målgrupper. Med omställning som gemensam nämnare följer en helt annan utmaning: kreativitet. Det krävs en genomtänkt dos kreativ påhittighet för att ta sig igenom en pandemi, inte minst om du ska etablera något helt nytt.

QT Hotel & Resorts nya, exklusiva hotel i Auckland på Nya Zeeland är ett kreativt exempel på att byta fokus från en målgrupp till en annan och jobba med människorna som redan finns på platsen, på ett annorlunda och roligt vis som skapar buzz och uppmärksamhet.

Hotellet öppnade i början av november och förstås var ursprungsplanen att utländska och tillresta gäster skulle fylla de fina hotellrummen. Det är ju som det är med den biten 2020, samma för alla, det är bara att gnugga kreativitetsknölarna och komma på hur man ska ställa om.

QT Auckland Treasure Hunt

I fem dagar före premiäröppning gav hotellet bort alla sina sprillans nya hotellrum till invånarna i Auckland. Kampanjen, eller skattjakten, kallades QT Staycay och man kunde hitta nycklar i boxar på reklampelare i Auckland. Den som hittade en nyckel kunde hämta en kod på hotellets webbplats och få en gratis övernattning i ett av hotellets exklusiva rum.

QT is all about loving local. With a focus on our community, we wanted to surprise Aucklanders with a chance to be among the first to experience what QT’s ‘far from ordinary’ philosophy is all about. We’re spending more time in our own backyard with weekend travel and staycations becoming the norm. What better way to treat our locals than to a luxuriously quirky stay with us.

 

QT Auckland General Manager, Doran Whaite

Förutom att skattjakten på hotellnycklar skapade en snackis landade kampanjen snyggt hos den målgrupp hotellet ser som sin primära målgrupp inom den närmsta framtiden, Aucklandbor som är sugna på staycation. Ett bra exempel på hur man kan arbeta med omställning från utländska turister till en målgrupp alldeles nära.

Skicka en kommentar

Tips: Du kan använda dessa html-taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left
×