Paul Alarcón om platsmarknadsföring

Paul AlarcónPaul Alarcón är kreativ chef och partner på United Minds. Paul har skrivit en spaning om platsers betydelse och trender inom platsmarknadsföring. Sammanfattningsvis handlar det om att personlighet vinner över vacker yta, att kärlek aldrig börjar med en slogan och vikten av att faktiskt vara någonstans.

Paul Alarcóns fem tips för platsmarknadsförare

  1. Formulera platsidentiteten som en berättelse utifrån emotionella och rationella tillgångar.
  2. Prioritera mellan intressenter och kravställ platsidentiteten mot de viktigaste intressenternas intressen och aspirationer.
  3. Reducera inte platsidentiteten till en slogan och undvik generisk profilering
  4. Uttryck platsidentiteten i kommunikation genom skapade eller befintliga symboler för platsen.
  5. Identifiera sammanhang i omvärlden som katalyserar kommunikationen kring platsen och låt budskapet bäras av rätt platsambassadörer.
Läs hela spaningen här

Skicka en kommentar

Tips: Du kan använda dessa html-taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left
Logga in