Per Ekman Tendensor – 8 nyckelstrategier i talangjakten

Per Ekman TendensorPå Stora Attraktionsdagen i Stockholm summerade Per Ekman Tendensor 8 nyckelstrategier som är viktiga i platsers arbete med att attrahera talanger.

1. Sätt upp partnerskapet där näringsliv och offentlig sektor arbetar tillsammans

2. Analysera kompetensbehovet och sätt djärva mål

3. Klara mottagandet av hela familjen och inrätta någon form av lotsfunktion/kontaktyta

4. Utveckla en nätverkande talangjakt

5. Exponera starka varumärken, jobb och talanger som redan hittat tilll din plats

6. Skapa sociala instegsplattformar

7. Investera i platsens attraktionsfaktorer för talang

8. Följ upp och vårda relationen med inflyttare och arbetsgivare

Tendensor

Per Ekman är VD och ägare på Tendensor som jobbar med GeoBrands, PublicBrands och ClusterBrands. Företaget har verksamhet i Kalmar, Stockholm och Helsingfors.

Skicka en kommentar

Tips: Du kan använda dessa html-taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left
×