Placebrander Trendrapport 2013
Trendrapport 2013, Placebrander Trend Report, presenterar 6 trender du bör ha koll på som platsmarknadsförare. Rapporten är på svenska och innehåller en mängd goda exempel. Trendrapporten är ett verktyg i ditt eget arbete men kan också vara ett bra sätt att få människor i din omgivning att tänka större, bredare och med fingret mot pulsen. Att förstå vår omvärld är en av de viktigaste framgångsfaktorerna i smart marknadsföring som genererar effekt.
Trender
- De digitala eldsjälarna
- Den hyperlokala invånaren
- Den interaktiva staden
- Den lantliga stadsbon
- Den nextifierade konsumenten
- Den öppna datan
Beställ trendrapport 2013
Trendrapporten finns att köpa för 390 SEK ex moms. Den skickas till dig via post. Beställ genom att skicka ett mail till helena@placebrander.se, ange din postadress.
Om trendrapporten
Konkurrensen om invånare, besökare, evenemang, företag och investeringar är stentuff. Vi är många som konkurrerar för att generera tillväxt vilket alla platser behöver för att må bra.
Våra målgrupper blir allt mer globala och allt mer kräsna. Genom att fånga upp trender och omsätta dem till smart platsmarknadsföring skapar du bättre förutsättningar för din plats att stå sig i konkurrensen – smart platsmarknadsföring som går hand i hand med platsutveckling och skapar en god relation med såväl invånare som besökare.
Den här trendrapporten är ett verktyg i ditt arbete att förstå omvärlden och skapa satsningar och kommunikation som ligger rätt i tiden och får din plats att sticka ut. Sätt den gärna i händerna på människor som påverkar utvecklingen på just din plats.
Trendrapporten lanserades på Placebrander’s Day 2013