Skistar Swedish Open – stilstudie i målgruppsarbete

Skistar Swedish Open

Sedan 2010 är Skistar titelsponsor till Swedish Open i Båstad. De tog då över efter förra titelsponsorn Catella. Skistar är fokuserade och strategiska i sitt varumärkesarbete och det är intressant att se hur de pinpointar en köpstark målgrupp som ägnar sommarsemestern åt saker som tennis och skumpa i Båstad och vintersemestern eller företagskonferensen åt skidor på någon utav Skistars anläggningar.

Det är också intressant att se hur aktörer som Skistar och Parks & Resort insett kraften i att stärka platsens varumärke. Fortsättning följer på det temat, håll utkik här på bloggen.

Skicka en kommentar

Tips: Du kan använda dessa html-taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left
×