Smart drag av Oslo – räddade turister från trängsel

Visit Oslo ville visa upp sina särskiljare – att Oslo är en destination som erbjuder någonting annat än vad de klassiska överturistade destinationerna gör. De bestämde sig för att göra det på ett spektakulärt sätt.

Marela och Sam från Nya Zeeland hade rest till Paris. De postade en bild på Instagram där de konstaterade att det var outhärdlig trängsel för att få se Monalisa i Louvren. Visit Oslo kontaktade paret och frågade om de fick flyga dem till Oslo istället – allt betalt. Självklart tackade paret ja och bjöds på 48 timmars upplevelser i en destination fjärran från Paris sniglar, baguetter och Eiffeltorn.

De blev hämtade i en Tesla och fick äta middag med vice borgmästaren. Istället för Monalisa fick de se Munchs ”Skriet”. De fick en dos av den norska gastronomin och fick uppleva naturen som är en del av det urbana Oslo.

Kampanjen kallas för The Great Escape och är genomförd av Visit Oslo i samarbete med Oslo Business Region och Osloregionen. Den är stilfullt genomförd och visar med glimten i ögat upp vad Oslo kan erbjuda dig som turist. Kolla in casefilmen nedan och inspireras! Tipstack till Stefan Gadd på Göteborg&Co.

Skicka en kommentar

Tips: Du kan använda dessa html-taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left
Logga in