Stadsdelar som arbetar med instagramkonton

Instagram som del i arbetet med platsvarumärke för koncentrerade platser

Stadsdelar med instagramkonton

Vi har spanat på stadsdelar som använder sig av Intagram i sin marknadsföring. Här är några svenska exempel att inspireras av.

Att arbeta med en stadsdel eller plats på Instagram kan vara ett roligt och kreativt sätt att inspirera och bygga platsvarumärke. Var inte rädd för att testa er fram, ni kommer att lära er mycket bara genom att försöka. Här är några tips på saker att tänka på:

  • Kom ihåg att de flesta hänger på instagram för att få inspiration.
  • Hög kvalitet på bilder är ofta en framgångsfaktor, men det är också viktigt med frekvens.
  • Ha koll på att kontot är uppdaterat och följer årstiderna. Kikar man in i april ska julskyltningen helst ligga en bit ned i flödet.
  • Vill ni att ert konto ska växa? Då gäller samma som för alla sorters konton – ni måste engagera er! Gilla, dela, tipsa, tagga – er själva och andra.
  • Ta hand om följarna ni har istället för att deppa över att det inte tillkommer nya i supersnabb takt. Tålamod, tålamod, tålamod.
  • Våga använda alla Instagrams funktioner.
  • Använd en professionell men inspirerande ton i texterna.
  • Lägg lite tid på strategin – ta gärna extern hjälp.
  • När strategin är klar: planera upp ert arbete med innehåll väl.
  • Håll koll på statistiken för att lära er vad som funkar bra!

Skicka en kommentar

Tips: Du kan använda dessa html-taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left
×