Turister är platsmarknadsförare

Att turister sprider egna filmer och bilder är ingen nyhet. Det är dock stor skillnad på hur mycket dessa bilder eller filmer påverkar bilden av en plats.

Turister eller invånare som lägger tid och energi på att skapa marknadsföring för en plats utan att vara anställd på en kommun eller ett destinationsbolag, kallar vi  för ”digitala eldsjälar”. Det är en växande trend och kan ge ovärderlig uppmärksamhet för en plats.

Vill du lära dig mer om de hetaste trenderna inom platsmarknadsföring ska du införskaffa Placebrander Trendrapport 2014.

Den här filmen är ett lysande exempel på hur en privatpersons resefilm, kan skapa minst lika starka intryck som en påkostad reklamkampanj – platsmarknadsföring när den är som bäst!

Skicka en kommentar

Tips: Du kan använda dessa html-taggar: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

comment-discussion home camera files-empty envelop compass map bubbles4 stats-dots trophy cool Placebrander på facebook Placebrander på Instagram Placebrander på Twitter Placebrander på Linkedin dots-three-vertical snapchat-ghost chevron-right chevron-left
×