VisitSweden och Smålands Turism anlitar Placebrander för Swedish Workshop 2016
24-25 april 2016 möts utländska researrangörer och svensk besöksnäring i Jönköping, Småland. Placebrander har fått det hedersfulla uppdraget att hjälpa VisitSweden och Smålands Turism med eventet Swedish Workshop 2016. Det gemensamma målet är att ge besökarna en minnesvärd upplevelse och att generera affärer för svensk besöksnäring.
Swedish Workshop arrangeras i Sverige vartannat år och förra gången samlades researrangörer från 15 länder: Danmark, Finland, Norge, Holland, Tyskland, Storbritannien, Ryssland, Frankrike, Spanien, Italien, USA, Kina, Schweiz, Belgien och Österrike. Researrangörerna kommer till Sverige för att inspireras av svenska semesterupplevelser och hålla affärsförhandlingar med företag inom besöksnäringen och med turistbolag från hela Sverige.
Placebranders uppdrag är att i samråd med VisitSweden, Smålands Turism och ett stort antal aktörer i Jönköping, bland andra Destination Jönköping och Elmia, jobba fram ett eventkoncept och därefter planera och genomföra de olika delarna.
– Vi ser verkligen fram emot att ge deltagarna en minnesvärd upplevelse från Sverige, Småland och Jönköping, säger Helena Nordström som är grundare av Placebrander. Vi blir en del av ett stort professionellt team och under oktober startar arbetet med ett stort möte för inblandade parter.