Hyundai kokar ihop flera trender i en kampanj
Arbetsplatsen är en av de platser som fått allra mest fokus under de senaste åren och vi har sett ett flertal kampanjer där man använt remote work för att bygga varumärke. Hyundai Sverige har kombinerat ihop flera trender i ett PR-grepp: remote work, elbil och friheten att kunna välja arbetsplats efter sinnesstämning.
Begreppet remote work associeras ofta med längtan till storslagna platser, kontor med milsvid utsikt och naturen alldeles utanför dörren. Gärna även med ett läge en bit från civilisationen. Det få förunnat att ha tillgång till just den här möjligheten och för de allra flesta ser remote work helt annorlunda ut. Ett gäng utvalda kreatörer och entreprenörer erbjuds möjligheten att använda en specialdesignad stuga som dessutom kan drivas i flera dygn på elbilsbatteriet. Bilen parkeras, kopplas in och förvandlas till stor powerbank som driver stugan som en remote arbetsplats med allt från wifi till kaffebryggare.
Enligt Hyundai ska projektet kombinera hållbar mobilitet med svensk natur och en unik arbetsplats. För att göra det möjligt har man tagit hjälp av en finska Studio Puiosto och deras stugkoncept Space of Mind som i sin tur är utvecklad i samarbete med Made by Choice och Protos Demos. Stugan är konstruerad med ett hållbarhetstänk i fokus och kan flyttas med hjälp av lastbil eller helikopter. Den har fått specialinredning med hjälp av Hyundais designteam och kopplas ihop med nya elbilen IONIQ 5.
Det här remote work-konceptet krokar på sätt och vis även arm med en annan stor trend: glamping. När bilen är inkopplad till huset har gästerna tillgång till wi-fi, ljudsystem, TV, kylskåp, luftvärmepump, vattenkokare, espressomaskin och toalett.
Vill du veta mer? Du hittar kampanjsajten Todays Office här. Vill du läsa mer om remote work kan du läsa vår intervju med Maria S Wiklander på The Remote Lab, eller våra spaningar på Visit Swedens Out of Office Office! och hur man gjorde i Tulsa redan innan pandemin slog till.