Storsatsning från hotellet i hjärtat av svensk musik

Pop House

Bild från www.pophousehotel.se

Hotellet i hjärtat av svensk musik, Pop House i Stockholm som ägs av trion Björn Ulvaeus, Conni Jonsson och Pelle Lindberg satsar stort och tänker nytt för att locka fler besökare och möta befintlig efterfrågan inför säsongen.

Hotellet invigdes 2013 och har 49 rum och gym och konferensverksamhet. Några av rummen har musiktema och hela hotellet har fri wi-fi. Förutom just hotell finns här, restaurang,  ABBA the Museum och Swedish Music Hall of Fame och den som bokar en ABBA-weekend får såklart biljett till muséet inbakat i priset. Vill man bo med musiktema kan man välja att göra det som en popstjärna i ABBA-rummet eller att avnjuta lugnet i Duvemåla-rummet.

Bild från www.pophousehotelsweden.se

Bild från www.pophousehotelsweden.se

Besöksliv.se rapporteras det nu att man inför säsongen presenterar flera nyheter. I slutet av april öppnas en vinterträdgård, restaurangen får utökad kapacitet och på gården bygger man ett glashus som ska användas som festvåning för att möta den ökade efterfrågan på mat event och livemusik.

Det är dock inte bara besökare utifrån som är viktiga, man satsar på nya och temporära utställningar för att locka Stockholmarna och göra Pop House, som redan är ett av Sveriges topp tre mest populära museum enligt Trip Advisor, till en plats man vill komma tillbaka till ofta.

Leave a Reply