Ny kampanj ska sälja in Bohuslän under lågsäsong

Turistrådet Vätsverige lanserar nu, tillsammans med Forsman & Bodenfors, en kampanj som syftar till att öka beläggningen på konferenshotellen i Bohuslän under lågsäsong. Regn och storm skapar en bombastisk kontrast till det somriga Bohuslän som vi är så vana vid att se. I kampanjen används en nyinspelning av Jan Malmsjös ”Vår bästa tid är nu”. Kampanjen består av film, print och webb. Elva Bohuslän-hotell är en del av konceptet och kommer att använda filmen i sina egna kanaler.

Samarbeta istället för att konkurrera

Konkurrensen om konferensgästerna hårdnar. Nyetableringar i storstäderna gör det nödvändigt för hotellen i Bohuslän att hitta nya vägar. Inom nätverket Storhotellsgruppen träffas därför de 11 hotell som deltar i kampanjen regelbundet för att utbyta erfarenheter och samordna exempelvis marknadsföring. Istället för att konkurrera sinsemellan arbetar alla mot samma mål – att locka konferensbesökarna till Bohuslän.

– De storslagna vyerna och de vackra vinterlandskapen skapar energier och möjlighet till aktiviteter som gör det lämpligt att förlägga sin konferens till något av de bohuslänska hotellen även under lågsäsong. Kampanjen ”Vår bästa tid är nu” lyfter fram ett annat Bohuslän som får en att inse att vintersäsongen i Bohuslän måste upplevas, säger Fredrik Lindén, vd Turistrådet Västsverige, i en kommentar.

var_basta_tid_ar_nu_vastsverige

Leave a Reply