Hur kan du på ett strategiskt vis använda ljud för att skapa en identitet för din plats? Boka föredrag med vår platsstrateg Martin Roos för att lära dig mer om hur ljudidentitet fungerar.
En ljudidentitet är en palett av musik och ljud som enkelt kan associeras med ett varumärke.
Det är idag relativt vanligt att komplettera produkt- och tjänstevarumärken med en ljudidentitet och Placebranders framtidsspaning är att det kommer att användas mer och mer inom platsutveckling och platsmarknadsföring.
Du får ny kunskap kring hur du och dina kollegor kan vässa ert existerande varumärke och låta fler sinnen arbetat tillsammans för att kommunicera, särskilja och stärka er plats. Under föredraget går vi igenom processen för att ta fram en ljudidentitet. Martin har lång erfarenhet från arbete med ljud och från arbete med platser och han förankrar sin kunskap i forskning och vedertagna varumärkesmodeller.
Du får lära dig grunderna i hur man tar fram en ljudidentitet genom att lyssna, interagera och titta på olika case. För att boka kontaktar du martin@placebrander.se
Martin Roos är platsstrateg med specialkompetens inom ljud och musik. Han har en kandidatexamen i musikvetenskap. Martin har under tio år varit VD för Destination Eskilstuna och arbetat med ett omfattande varumärkesarbete för platsen. Därtill har Martin över tjugo års erfarenhet från musikbranschen där han arbetat på Sonet Grammofon, Sony Music och som manager för Kent. Martin är ordförande i Svensk Live och medlem i UKKs kreativa råd.