Kommunikationsstrateg med erfarenhet av platsutveckling, employer branding och platsmarknadsföring. emma@placebrander.se
I Sickla, söder om Stockholm, pågår en omvandling som kan komma att definiera framtidens stadsbyggande. Stockholm Wood City,...
Tänk dig en stad som inte vuxit fram med tiden, utan designats som ett techbolag. Det är idén...
Emma är en 35-årig kvinna från Berlin som älskar att resa och delar med sig av sina upplevelser...
Vad spelar roll när världen tittar på? Den globala undersökningen Global Soft Power Index (GSPI) kartlägger hur 193...
Kan man lära känna en stad innan man satt sin fot där? I Norrköping är svaret ja. Med...
När Götene kommun bestämde sig för att sälja några tomter, som legat osålda i närmare 20 år, för...
Många företag brottas med en och samma utmaning: att hitta och behålla rätt kompetens. För att lösa problemet...
Barn bär på en naturlig nyfikenhet – de ställer frågor, reflekterar och söker förståelse för världen omkring sig....
I september samlas tusentals engagerade cyklister för att tillsammans rulla mot Paris. I år har Placebrander valt att...
Dare, Care och Share. Det är värdeorden som vägleder fastighetsägarna bakom stadsdelen Ebbepark i dagliga beslut och som...
En ny undersökning visar att grannsämjan i Sverige är stark. Trots den stereotypa bilden av svenskar som reserverade,...
Föreställ dig att du kan testa att åka spårvagn eller provgå olika vägar till en destination för att...
Hur känns det att kliva in i en virtuell värld som kopplar samman teknik med kulturarv? För 30...
När mörkret smyger sig på och halloween står runt hörnet erbjuder Varberg en upplevelse som både lockar och...
För att uppmuntra turister att agera mer miljömedvetet testade Wonderful Copenhagen i somras ett initiativ där besökare kunde...
Innovate by Destination Think har valt ut destinationer runt om i världen som tagit viktiga steg för att...
Region Gotland och Castellum är årets vinnare av det prestigefyllda priset Placebrander of the Year – det stod...
Världen är full av fantastiska platser, men vilka sticker verkligen ut? I en ny ranking har de hundra...
Att involvera sin målgrupp i gemensamma intressen är ett effektivt sätt att stärka engagemanget och skapa mervärde. Naturkompaniet...
“Hur skulle svenska folket reagera om någon i Kungahuset fick ett barn med Downs syndrom? Finns det någon...
Tidigare i år kunde vi dela med oss av den glada nyheten att varumärkesstrategen Joakim Norén gick in...
Du som följt med oss på Placebrander ett tag känner säkert igen vår nya kollega och sylvassa varumärkesstrateg...
Tävlingen Placebrander of the Year 2024 är i full gång och på Placebranders Day i september presenteras årets...
I en värld där tekniken står i centrum och artificiell intelligens (AI) snabbt utvecklas och förändrar vårt sätt...
Framtidens attraktiva platser är välkomnande och inkluderande – här tinas kallprat upp och blir till varmprat och utanförskap...
I dagarna stod det klart att Norrköping blir först i Sverige med att garantera nyexaminerade studenter en trygg...