Vi trendspanar och bevakar kontinuerligt vår bransch för att lyfta fram och dela inspiration och goda exempel.
Kreativitet är en av de viktigaste faktorerna för ekonomisk utveckling. Martin Prospery Institute har gjort en studie som...
Smart Visit Sweden! Självklart är det invånarna som beskriver Sverige bäst. Det visar Visit Sweden att de värdesätter...
Jag har haft förmånen att besöka en av världens största mässor för kongresser. Den heter EIBTM och hålls...
Nu lanseras filmen som ska stötta arbetet med att få internationella kongresser till Jönköping. Filmen har främst tagits...
Jag började veckan med att besöka konferensen “Sport och affärer” i Uppsala. I fokus stod evenemang som motor...
Örebro söker nu adoptivföräldrar till sin stora gula kanin som under tre månader smyckat Stortorget. Jättekaninen är en...
Borås har nyligen lanserat en ny film om staden. Vad tycker...
“Sverige är som grannen med den perfekta trädgården, en framgångsrik karriär och den älskande familjen. Ett kort besök...
En film som gestaltar vårt resande på webben, och som poängterar vikten av placebranding via webben. Vi kan...
Gästbloggare: Anders Parment Semester. Släktträff. Spontanbesök. Tjänsteresa. Man kommer till den lite mindre staden eller byn, med bil,...
Den här videon är riktigt cheesy, men gjordes som en reaktion efter att tidningen Newsweek kallade amerikanska staden...
Med tanke på att vi i veckan anordnar ett event på Filmstaden som vi kallar “Jönköping i rampljuset”,...
Visit Sweden bevakar med hjälp av Kairos Future kontinuerligt förändrade beteenden bland världens turister. Här beskriver jag lite...
De flesta marknadsför sig som platsen där allt händer. Mer ovanligt är det att marknadsföra sig som platsen...
Jönköping har under många år pratat om läget. Läget i Sverige, vid E4:an, vid vackra Vättern. Nu har...
I Amsterdam konstaterade de att de har fler nationaliteter än New York och en väldigt brokig invånarskara. Vid...
Gästbloggare: Kristina de Verdier Panettone är en klassisk italiensk julkaka. Den är en ikon och varje år dyker...
Turisterna som vallfärdar till Ystad för att gå i Wallanders fotspår är många. I samband med att Wallanderfilmerna...
Maria Dahlgren har en numera en hel kollektion med coola placebranding-produkter. Hennes illustrationer lyfter på ett lekfullt sätt...
Simon Anholts studie Nation Brand Index 2010 visar att Sverige är ett starkare varumärke än Skandinavien. Det är...
Intangible Artifacts baseras på en bloggstafett på temat det platsburna varumärket. Boken togs fram under 2010 och lanserades...
...
De tre smålandslänen går nu ihop om en stor satsning på besöksnäringen. Tillsammans ska man bygga varumärket Småland....
Dalarna lanserade nyligen sitt nya varumärke, the First Region of Sweden, som symboliserar Dalarnas historiska betydelse sedan medeltidens...
För oss som jobbar med Place Branding är invånarna de allra viktigaste budbärarna. I Jönköping har vi ett...
Göteborg & Co lanserar nu en ny film som ska inspirera människor att mötas i...