Hej Hemby och Tjena Polcirkeln vann Placebrander of the Year 2022 för sitt arbete med att attrahera nya...
Att hålla ett öga på vad Visit Iceland hittar på är alltid en god idé om du vill...
Idrottsrörelsen i Sverige har idag cirka tre miljoner medlemmar och idrottens kraft och påverkan på samhället går inte...
Att uppleva det lokala köket är för många resenärer en viktig del av upplevelsen när man besöker en...
Talangattraktion är en viktig och emellanåt utmanande beståndsdel i ett arbete med platsutveckling. Ny i Värmland har specialiserat...
Placebrander växer och förstärker teamet med Martin Roos som de senaste 10 åren arbetat med att utveckla Eskilstuna...
Visit Skellefteå har lyssnat in berättelser från människor som är verksamma i eller har anknytning till Skellefteå i en...
I ett Europa vi inte riktigt känner igen kommer många människor till Sverige från Ukraina. En del kanske...
En jubileumskampanj som lyfter platsens själ Från det första stadstjafset 1622, via tjafset på läroverket, det innovativa tjafset,...
Ett tjugotal av Uppsalas ledande organisationer och företag har gått ihop för att göra en gemensam sak i...
Vi har pratat mycket trä på Placebrander den senaste tiden. Trä är supertrendigt, hållbart och det byggs platser...
När vi trendspanade för ett år sedan såg vi tydligt hur det blir allt vanligare att vilja åka...
Det finns få saker som påverkar hur en plats uppfattas så mycket som dess arkitektur. Byggnaderna säger något...
I Belgien är man stolt över sina tecknade hjältar och hjältinnor. Såpass stolt att man tycker att alla...
Boden ska växa. Målet är att bli 30 000 invånare 2025 och Bodens kommun vill förstås att nya...
För att vara världens bästa, då måste man väl ändå vara stor? Nja, att vara storslagen och att...
Vi återkommer ofta till kampanjer och initiativ signerade Island. De har fantastiska förutsättningar att skapa kommunikation som gör...
Att kroka arm med eldsjälar och ambassadörer är en viktig del av en lyckad platsutveckling. Att lyssna på...
Arbetsplatsen är en av de platser som fått allra mest fokus under de senaste åren och vi har...
När Finlands kallaste plats, Salla, skickade in en ansökan om att arrangera sommar-OS 2032 höjdes ett och annat...
När eldsjälarna tar saken i egna händer Eldsjälar och ambassadörer är viktiga inom platsutveckling. Sara Gärdegård och Sofie...
Fem goda grannar som tipsar om varandra Vad händer om man samarbetar med och tipsar om sina konkurrenter?...
En nationell mötesplats för kunskap kring hållbara måltider Eventet MAT har under en tioårsperiod satt Växjö och Kronoberg...
100 idéer efter ett pandemi-år Näringslivet i Söderhamn behövde en boost efter ett slitsamt första år av pandemi....
Två kommuner – en vision Övertorneå och Pajala kommun arbetar tillsammans med en gemensam vision: att öka inflyttningen...
Det är dags att utse Sveriges bästa platsmarknadsförare Vi fick in rekordmånga bidrag till tävlingen i år...
Evenemang är ett av de vanligaste sätten för platser att skapa attraktionskraft. Efter en annorlunda tid ser vi...
I dagarna öppnar The Wood Hotel i Skellefteå. Hotellet finns i en av världen högsta träbyggnader och ligger...
Under september har Visit Sweden rullat ut kampanjen Out of Office Office! i Tyskland, Nederländerna, Frankrike och Storbritannien....
Med pandemin kom lockdown och med lockdown kom hemarbete och människor fick en ny sorts tid och blev...
Costa Rica har utfärdat en ny lag som gör det möjligt för digitala nomader och deras familjer att...
Sommar och sol. Lediga dagar. Lite mer tid för att vidga sina vyer med inspirationslyssning. Platsnördar som vi...
101 Sustainable Ideas for Better Tourism är ett projekt som vuxit fram ur en vilja att dela med...
Åre sessions är festivalen som sedan 2017 varit en avslutning på vintersäsongen i byn. Festivalen brukar göra nedslag...
Tänk att få sommarjobba med att stärka ett platsvarumärke, visst låter det som en dröm? För en del...
Visit South Sweden är ett samarbete mellan regionala turismaktörer i södra Sverige. Skåne, Småland, Öland, Halland och Blekinge...
Örebroregionen vidareutvecklar sitt koncept The Smart Move. Kampanjen kompletteras med Örebros samlade erbjudande för personer mitt i karriären....
[Hoppsan, vi länkade fel i ett nyhetsbrev. Du hittar till nätverk i platsvarumärke om du klickar här] Visit...
Att arbeta med stolta och engagerade ambassadörer är viktigt när man vill utveckla och påverka bilden av en...
Vi har spanat på stadsdelar som använder sig av Intagram i sin marknadsföring. Här är några svenska exempel...
Vi har spanat och analyserat. Vi har scannat igenom trender och vi har hört oss för med experter...
I höstas bestämde vi oss för att dra ett litet strå till stacken för att underlätta för aktörer...
I Ponta do Sol, en by på ön Madeira – har man startat ett community för remote work....
Loitz, en småstad med runt 4200 invånare i nordtyska Mecklenburg-Vorpommern har valt ut två snart föredetta Berlin-bor som...
Förra året blev faktiskt inte ett skitår för alla, det finns flera ljusglimtar och framgångar att lyfta fram....
Visit Sweden har släppt en rapport som främst riktar sig till svenskt näringsliv med intresse av turism. Den...
Om du läst boken Platsmarknadsföring eller kollat in vilka gjort spaningarna till Trendrapport 2021 har du redan stött...
Kärt barn har många namn. Känner du dig emellanåt lite vilse i begreppspannkakan? Och så ska du dessutom...
Madeleine Norum har en bakgrund som VD, turistchef och projektledare och hon har i sann gig-ekomonomi-anda redan hunnit...
Hjärtat i Göteborg Film Festival brukar vara den fullsatta biosalongen Draken. Det är förstås inte möjligt i dessa...